Taglio laser pò esse fattu cù o senza gas di assistenza per aiutà à caccià u materiale fusu o vaporizatu. Sicondu i diversi gasi ausiliari utilizati, u taglio laser pò esse divisu in quattru categurie: taglio di vaporizzazione, taglio di fusione, taglio di flussu d'ossidazione è taglio di frattura cuntrullata.
(1) Taglio di vaporizzazione
Un fasciu laser d'alta densità d'energia hè utilizatu per scaldà a pezza, facendu chì a temperatura di a superficia di u materiale aumentà rapidamente è ghjunghje à u puntu di ebollizione di u materiale in pocu tempu, chì hè abbastanza per evità a fusione causata da a cunduzzione di u calore. U materiale cumencia à vaporizà, è una parte di u materiale vaporizes in steam è sparisce. A velocità di ejection di sti vapori hè assai veloce. Mentre i vapori sò ejected, una parte di u materiale hè sbattutu da u fondu di a slit da u flussu di gas ausiliari cum'è ejections, furmendu una slit nantu à u materiale. Durante u prucessu di taglio di vaporizzazione, u vapore caccià e particelle fuse è i detriti lavati, furmendu buchi. Durante u prucessu di vaporizazione, circa 40% di u materiale sparisce cum'è vapore, mentre chì u 60% di u materiale hè eliminatu da u flussu d'aria in forma di gocce fuse. U calore di vaporizazione di u materiale hè in generale assai grande, cusì u tagliu di vaporizazione laser richiede una grande putenza è densità di putenza. Certi materiali chì ùn ponu esse funnuti, cum'è u legnu, i materiali di carbone è certi plastichi, sò tagliati in forme da stu mètudu. U taglio di vapore laser hè soprattuttu utilizatu per taglià materiali metallichi estremamente sottili è materiali non metallici (cum'è carta, tela, legnu). , plastica è gomma, etc.).
(2) Taglio di fusione
U materiale metallicu hè funnutu da u riscaldamentu cù un fasciu laser. Quandu a densità di putenza di u fasciu laser incidente supera un certu valore, l'internu di u materiale induve u fasciu hè irradiatu principia à evaporà, furmendu i buchi. Una volta chì un tali pirtusu hè furmatu, agisce cum'è un corpu neru è assorbe tutta l'energia di u fasciu incidente. U picculu pirtusu hè circundatu da un muru di metallu funnutu, è poi gas non-oxidizing (Ar, He, N, etc.) hè spruzzatu à traversu un nozzle coaxial cù u fasciu. A forte pressione di u gasu face chì u metallu liquidu intornu à u pirtusu sia scaricatu. Quandu u pezzu di travagliu si move, U picculu pirtusu si move in sincronia in a direzzione di taglio per furmà un tagliu. U fasciu laser cuntinueghja longu u bordu di punta di l'incisione, è u materiale fondu hè sbattutu da l'incisione in una manera cuntinua o pulsanti. U taglio di fusione laser ùn hà micca bisognu di vaporizazione cumpleta di u metallu, è l'energia necessaria hè solu 1/10 di taglio di vaporizzazione. U taglio di fusione laser hè principalmente utilizatu per taglià certi materiali chì ùn sò micca facilmente oxidati o metalli attivi, cum'è l'acciaio inox, titaniu, aluminiu è e so leghe.
(3) Taglio di flussu di ossidazione
U principiu hè simile à u tagliu di l'ossigenu-acetilene. Si usa u laser cum'è fonte di calore di preriscaldamentu è l'ossigenu o un altru gasu attivu cum'è gas di taglio. Da una banda, u gasu soffiatu sottumette una reazione d'ossidazione cù u metale di taglio è libera una grande quantità di calore d'ossidazione; da l'altra banda, l'ossidu fusu è u funnu sò sbulicati da a zona di reazzione per furmà un cut in u metallu. Siccomu a reazione d'ossidazione durante u prucessu di taglio genera una grande quantità di calore, l'energia necessaria per u tagliu di l'ossigenu laser hè solu 1/2 di quella di u tagliu di fusione, è a velocità di taglio hè assai più grande di quella.taglio di vapore laser è taglio di fusione.
(4) Taglio di frattura cuntrullata
Per i materiali fragili chì sò facilmente dannighjati da u calore, un fasciu laser d'alta densità d'energia hè utilizatu per scansà a superficia di u materiale fragile per evaporà una piccula groove quandu u materiale hè riscaldatu, è dopu una certa pressione hè applicata per eseguisce alta. vitezza, taglio cuntrullabile attraversu u riscaldamentu di raggi laser. U materiale si sparterà longu i picculi groove. U principiu di stu prucessu di taglio hè chì u fasciu laser riscalda una zona lucale diu materiale brittle, pruvucannu un grande gradiente termale è deformazione meccanica severa in l'area, chì porta à a furmazione di cracks in u materiale. Sempre chì un gradiente di riscaldamentu uniforme hè mantinutu, u fasciu laser pò guidà a creazione di crack è a propagazione in ogni direzione desiderata. A frattura cuntrullata utilizza a distribuzione di temperatura ripida generata durante l'incisione laser per generà stress termicu lucale in u materiale fragile per causà a rottura di u materiale. longu i picculi solchi. Semu devi esse nutatu chì stu tagliu di ruttura cuntrullata ùn hè micca adattatu per taglià anguli sharp è cuciture d'angle. Taglià formi chjusi extra grandi ùn hè ancu micca faciule da ottene successu. A vitezza di taglio di a frattura cuntrullata hè rapida è ùn hè micca bisognu di una putenza troppu alta, altrimenti pruvucarà a superficia di a pezza di u travagliu per funnu è dannu u bordu di a cucitura di taglio. I paràmetri di cuntrollu principali sò a putenza laser è a dimensione di u puntu.
Tempu di post: 23-oct-2024