Periculi pussibuli causati da l'usu di laser: danni da radiazione laser, danni elettrici, danni meccanichi, danni di gas di polvera.
1.1 Definizione di classi laser
Classe 1: Safe in u dispusitivu. Di solitu questu hè perchè u fasciu hè cumpletamente chjusu, cum'è in un lettore CD.
Classe 1M (Classe 1M): Safe in u dispusitivu. Ma ci sò periculi quandu si focalizeghja attraversu una lente d'ingrandimentu o un microscopiu.
Classe 2 (Classe 2): Hè sicura in cundizioni di usu normale. A luce visibile cù una lunghezza d'onda di 400-700nm è u riflessu di l'ochju (tempu di risposta 0.25S) pò evità ferite. Tali dispusitivi sò tipicamente di menu di 1mW di putenza, cum'è puntatori laser.
Classe 2M: Safe in u dispusitivu. Ma ci sò periculi quandu si focalizeghja attraversu una lente d'ingrandimentu o un microscopiu.
Classe 3R (Classe 3R): A putenza di solitu righjunghji 5mW, è ci hè un picculu risicu di danni à l'ochju durante u tempu di riflessu di lampi. Fighjendu un tali fasciu per parechji sicondi pò causà danni immediati à a retina
Classe 3B: L'esposizione à a radiazione laser pò causà danni immediati à l'ochji.
Classe 4: Laser pò brusgià a pelle, è in certi casi, ancu a luce laser spargugliata pò causà danni à l'ochji è a pelle. Causà u focu o l'esplosione. Parechje laser industriali è scientifichi cadenu in questa classe.
1,2 U miccanisimu di dannu laser hè principarmenti l 'effettu termale di laser, prissioni di luce è reazzione photochemical. E parti ferite sò principalmente l'ochji umani è a pelle. Dannu à l'ochji umani: pò causà danni à a cornea è a retina. U locu è a gamma di u dannu dipendenu da a lunghezza d'onda è u livellu di u laser. U dannu causatu da u laser à l'ochji umani hè relativamente cumplessu. I raggi laser diretti, riflessi è diffusi ponu dannu l'ochji umani. A causa di l'effettu focusing di l'ochju umanu, a luce infrared (invisibile) emessa da stu laser hè assai dannusu à l'ochju umanu. Quandu sta radiazione entra in a pupilla, serà focu annantu à a retina è in seguitu brusgia a retina, causendu a perdita di visione o ancu cecità. Dannu à a pelle: I laser infrared forti causanu brusture; I laser ultravioletti ponu causà brusture, cancru di a pelle, è rinfurzà l'anziane di a pelle. U danni di u laser à a pelle hè manifestatu da causendu varii gradi di rashes, blisters, pigmentazioni è ulcere, finu à chì u tessulu subcutaneous hè cumplettamente distruttu.
1.3 Occhiali protettivi
A luce emessa da u laser hè una radiazione invisibile. A causa di l'alta putenza, ancu u fasciu spargugliatu pò ancu causà danni irreversibili à i vetri. Stu laser ùn vene micca cù l'equipaggiu di prutezzione di l'ochju laser, ma tali equipamentu di prutezzione di l'ochji deve esse purtatu in ogni mumentu durante l'operazione laser. I vetri di sicurezza laser sò tutti efficaci à lunghezze d'onda specifiche. Quandu sceglite i vetri di sicurezza laser adattati, avete bisognu di cunnosce l'infurmazioni seguenti: 1. Lunghezza d'onda laser 2. Modu di funziunamentu laser (luce cuntinuu o luce pulsata) 3. Tempu massimu di esposizione (cunsiderendu u peghju scenariu) 4. Densità massima di putenza di irradiazione ( W/cm2) o massima densità di energia di irradiazione (J/cm2) 5. Esposizione massima permessa (MPE) 6. Ottica densità (OD).
1.4 Dannu elettricu
A tensione di alimentazione di l'equipaggiu laser hè di corrente alternante trifase 380V AC. L'installazione è l'utilizazione di l'equipaggiu laser deve esse currettamente in terra. Durante l'usu, avete bisognu di attentu à a sicurità elettrica per prevene i feriti di scossa elettrica. Quandu si disassemble u laser, l'interruttore di alimentazione deve esse disattivatu. In casu di ferita elettrica, deve esse pigliatu e misure di trattamentu currettu per prevene ferite secundarie. Prucedure di trattamentu currettu: spegne u putere, liberate in modu sicuru u persunale, chjamate aiutu, è accumpagna i feriti.
1.5 Dannu meccanicu
Quandu mantene è riparà u laser, alcune parti sò pisanti è anu bordi taglienti, chì ponu facilmente causà danni o tagli. Avete bisognu di portà guanti protettivi, scarpi di sicurezza anti-smash è altre equipaggiu protettivu
1.6 Dannu di gas è polvera
Quandu u processatu laser hè realizatu, seranu prudutte polveri dannosi è gasi tossichi. U locu di travagliu deve esse equipatu bè cù i dispositi di ventilazione è di raccolta di polvera, o portà maschere per prutezzione.
1.7 Raccomandazioni di sicurità
1. E seguenti misure ponu esse pigliate per migliurà a sicurità di l'equipaggiu laser:
2. Limite l'accessu à e instalazioni laser. Chjarificà i diritti d'accessu à l'area di trattamentu laser. E restrizioni ponu esse implementate chjudendu a porta è installendu luci d'avvertimentu è segni d'avvertimentu à l'esterno di a porta.
3. Prima di entre in u laboratoriu per u funziunamentu di luce, appiccà un segnu d'avvertimentu di luce, accende u lume d'avvertimentu di luce, è avvisà u persunale circundante.
4. Prima di accende u laser, cunfirmà chì i dispusitivi di sicurezza destinati à l'equipaggiu sò usati bè. Include: deflettori di luce, superfici resistenti à u focu, occhiali, maschere, interlocks di porte, equipaggiu di ventilazione è equipaggiu di estinzione di u focu.
5. Dopu aduprà u laser, spegne u laser è l'alimentazione prima di lascià
6. Sviluppà prucedure di funziunamentu sicuru, mantene è rivisione regularmente, è rinfurzà a gestione. Cunduce a furmazione di sicurezza per l'impiegati per migliurà a so cuscenza di a prevenzione di i periculi.
Tempu di Postu: 23-Settembre-2024